Eticheta UE pentru clasele zgomotului
Nivelul de zgomot este sortat în clasa A, B sau C. Să aruncăm o privire pe următorul tabel:
Lățime anvelopă | Nivel A | Nivel B | Nivel C |
<=185 |
<=67 | 68 - 69 | >=70 |
185 |
<=68 | 69 - 70 | >=71 |
<=215 |
<=68 | 69 - 70 | >=71 |
245 |
<=69 | 70 - 71 | >=72 |
>=275 |
<=71 | 72 - 73 | >=74 |
Din tabelul de mai sus, observați că notele A B C sunt definite separat în funcție de lățimea anvelopei. Pe măsură ce lățimea anvelopei crește, crește și zona de contact cu suprafața drumului, acest lucru având ca rezultat un nivel de zgomot mai ridicat. Astfel, o anvelopă cu lățimea de 275 mm are o toleranță de +4 dB mai mare pentru a atinge eticheta A în comparație cu o lățime de 185 mm, datorită acestui raționament.
Pentru a clarifica, ceea ce arată eticheta UE este clasa de zgomot exterior. Prin urmare, din punctul de vedere al consumatorului, a avea o anvelopă cu zgomot exterior scăzut ar putea să nu avantajeze în mod direct, dar în mod colectiv ar trebui să beneficieze mediului. Dacă vă place un zgomot liniștit din interiorul mașinii, acest indicator de etichetă cu siguranță nu este ceva pe care ar trebui să vă bazați. Zgomotul interior din autoturism este mai degraba produs de vibrațiile pe care le transmit anvelopele prin trenul de rulare și poate avea mai multe cauze.